Leto

Turistika

Roháče

Trasu je možné začať na konečnej autobusovej zastávke Zuberec-Zverovka. Odtiaľ pešo po ceste k Tatliakovej chate. Autom je možné dostať sa až na parkovisko na ceste Zverovka-Tatliakova chata. Podľa zdatnosti turistov je možné uskutočniť niektorý z vybraných okruhov po vysokohorskom hrebeni Západných Tatier – Roháčov:

Náučný chodník okolo Roháčskych plies je určený pre stredne zdatných turistov, ponúka však prekrásnu prehliadku výtvorov Tatranskej prírody nenáročným výstupom po chodníkoch začínajúcich pri Tatliakovej chate a končiacich pri Roháčskom vodopáde.

Trasa vrcholovým hrebeňom cez Ostrý Roháč: Dĺžka 20 km, čas trvania túry 8,5 hodiny. Chata Zverovka-Látaná dolina-Rákoň-Volovec-Ostrý Roháč-Plačlivô-Smutné sedlo-Tatliakova chata-Chata Zverovka.

Trasa vrcholovým hrebeňom cez Baníkov: Dĺžka 22 km, čas trvania 9 hodín. Chata Zverovka-Tatliakova chata-Smutné sedlo-Tri kopy-Baníkov-Roháčsky vodopád-Chata Zverovka.

Trasa vrcholovým hrebeňom cez Brestovú: Dĺžka 23 km, čas trvania túry 9,5 hodiny. Chata Zverovka-Roháčsky vodopád-Baníkovské sedlo-Skriniarky-Brestová-Spálený žľab-Chata Zverovka.

Juráňová dolina

Turistická trasa začína v rekreačnom stredisku Oravice smerom do Tichej doliny, pokračuje cez Juráňovu dolinu a Bobroveckú dolinu späť do Oravíc. Nádherné tiesňavy Juráňovej doliny, divé riavy potoka pretekajúceho cez skalné rokliny zanechajú krásne zážitky v srdci každého turistu. Dĺžka trasy 12 km, trvanie trasy 4 hodiny.

Skorušina

Turistická trasa začína v Podbieli a pokračuje cez vrchol Prasatín (končí tu lyžiarsky vlek) až na vrchol Skorušina. Tu je vybudované odpočívadlo na oddych a osvieženie. Z vyhliadkovej veže na vrchole Skorušina je prekrásny výhľad na panorámu celej Oravy - pri dobrej viditeľnosti je vidieť majestátny hrebeň Poľských Tatier, Západných Tatier, Chočské vrchy, Rozsutec, Piľsko a Babiu horu, lemovanú vodnou plochou Oravskej priehrady. Trasa pokračuje po klesajúcom hrebeni až do rekreačnej oblasti Oravice, kde sa po náročnej túre priam žiada vychutnať kúpeľ v termálnej vode.

Cykloturistika

Ústie nad Priehradou

Len neďaleko našeho ubytovania na Orave je cyklotrasa, ktorá je vhodná aj pre menej zdatných cyklistov a pre celé rodiny. Vychádza z Trstenej do Tvrdošína, kde sa odbočí smerom na Oravskú priehradu. Ešte v meste Tvrdošín je potrebné prekonať prvé stúpanie a po krátkej jazde vrcholovou cestou s vyhliadkou na mesto Tvrdošín a obec Štefanov na Orave je potrebné na rázcestí odbočiť vpravo smerom na Ústie nad Priehradou (Trstenú). Po málo frekventovanej malebnej ceste sa cez Ústie nad Priehradou dostávame na priehradný múr, kde je možné sa pokochať mohutnosťou samotnej stavby i nádherným kontrastom rozľahlej vodnej hladiny Oravskej priehrady a symetrickým kužeľom Babej hory. Trasa pokračuje smerom na Trstenú, kde pred samotným vjazdom do mesta vyberá svoju daň námahy prudšie ale krátke stúpanie na Kamenný vršok. Na vrchole nás prekvapí krásny pohľad na panorámu Západných tatier, či pohľad na Oravskú priehradu ohraničenú vrcholmi Babej hory, Piľska a Magurky s dominujúcim televíznym vysielačom. Trasa končí v meste Trstená zvyčajne posedením pri zmrzline alebo chladených nápojoch.

Zábiedovo

Trasa začína v Trstenej (600 m.n.m.) a vedie smerom na Tvrdošín po odbočku smerom do obce Zábiedovo. V miernom stúpaní pokračuje cez obec Zábiedovo smerom do doliny Skorušinského pohoria. Postupne sa mení krajinná scenéria cesty vedúcej dolinou popri potôčiku Zábiedovčík na lesnú cestu a v lese sa začína aj prudšie stúpanie, ktoré vedie až pod samotný vrchol Skorušina (1314 m.n.m.). Povrch cesty sa v lesnej časti postupne mení z asfaltového na spevnený štrkový až po koniec spevnenej cesty na skladisku pre ťažené drevo 100 m pod vrcholom, čo je aj konečným cieľom väčšiny cyklistických túr. Úplne na vrchol pokračuje len lesná nespevnená cesta, ktorá je bez obtiaží zjazdná v dobrom (suchom) počasí. Odmenou za prekonanie posledného úseku lesnej cesty je prekrásny výhľad z vyhliadkovej veže na vrchole Skorušina, kde sa naskytá panoráma celej Oravy (včítane historickej súčasti Oravy, ktorá dnes patrí Poľsku). Pri dobrej viditeľnosti je vidieť majestátny hrebeň Poľských Tatier, Západných Tatier, Chočské vrchy, Rozsutec, Piľsko a Babiu horu.

Oravice

Trasa začína v meste Trstená (600 m.n.m.) smerom na Tvrdošín do Podbiela (550 m.n.m.), kde treba odbočiť vľavo smerom na Zuberec/Habovku. V Habovke alebo v Zuberci (760 m.n.m.) odbočiť doľava smerom na Oravice, kde sa po prudkom stúpaní dostaneme na najvyšší bod trasy sedlo Bôrik (890 m.n.m.). Po krátkom zjazde v rekreačnej oblasti Oravice (790 m.n.m.) je možné si oddýchnuť a spojiť oddych s kúpaním v termálnych kúpaliskách. Nasleduje už len plynulé 20 km dlhé klesanie z Oravíc cez Vitanovú a Liesek do Trstenej.

Levné ubytování na Oravě

Ubytovanie Orava Ubytováni Orava Tanie noclegi Slowacja Chata Orava

Garancia najlepšej ceny ubytovania na Orave prave tu!